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PEO and Student Outcomes – Química

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Chemical Engineering

Program Educational Objectives

The program educational objectives are defined as the accomplishments of graduates during the first few years after graduation. 

Program Educational Objectives:

1.- They will carry out adaptation, development and innovation of process technology in the industry

2.-  They will plan and implement quality, environmental and hygiene and safety management systems in the different productive sectors. 

3.- They will manage human, material and / or financial resources, for the public or private sectors

Student Outcomes

Student outcomes describe what students are expected to know and be able to do by the time of graduation. These relate to the skills, knowledge and behaviors that students acquire as they progress through the program.

According to the changes in ABET’s definition of the Student Outcomes for BS students, the program of Chemical Engineering at ITA adopted the new set of seven student outcomes defined in the Criteria for Accrediting Engineering Programs; therefore, at the time of graduation, the graduates from the Chemical Engineering program must have:

  1. an ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  2. an ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
  3. an ability to communicate effectively with a range of audiences
  4. an ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
  5. an ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
  6. an ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
  7. an ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.

Objetivos Educativos del Programa

Los objetivos educativos del programa se definen como los logros de los egresados durante los primeros años de su graduación.

Los objetivos educativos del programa de Ingeniería Química, son:  

1.- Realizarán adaptación, desarrollo e innovación de tecnología de procesos en la industria. (They will carry out adaptation, development and innovation of process technology in the industry). 

2.- Planearán e implementarán sistemas de gestión de calidad, ambiental e higiene y seguridad en los diferentes sectores productivos. (They will plan and implement quality, environmental and hygiene and safety management systems in the different productive sectors).

3.- Administrarán recursos humanos, materiales y/o financieros, para los sectores público o privado. (They will manage human, material and / or financial resources, for the public or private sectors).

Desempeños de los egresados.

Los student outcomes, o desempeños de los egresados, describen lo que se espera que los estudiantes sepan y sean capaces de hacer al momento de su graduación. Éstos se relacionan con las habilidades, conocimiento y comportamientos que los estudiantes adquieren en su progreso en el programa.

  1. Capacidad para identificar, formular y resolver problemas complejos de ingeniería aplicando principios de ingeniería, ciencias y matemáticas
  2. Capacidad para aplicar el diseño de ingeniería para producir soluciones que satisfagan necesidades específicas teniendo en cuenta la salud pública, la seguridad y el bienestar, así como factores globales, culturales, sociales, ambientales y económicos
  3. Capacidad para comunicarse de manera eficaz con una variedad de audiencias
  4. Capacidad para reconocer responsabilidades éticas y profesionales en situaciones de ingeniería y hacer juicios informados, que deben considerar el impacto de las soluciones de ingeniería en contextos globales, económicos, ambientales y sociales
  5. Capacidad para funcionar de manera eficaz en un equipo cuyos miembros ju brindan liderazgo, crean un entorno colaborativo e inclusivo, establecen metas, planifican tareas y cumplen objetivos
  6. Capacidad para desarrollar y realizar la experimentación adecuada, analizar e interpretar datos y utilizar el juicio de ingeniería para sacar conclusiones
  7. Capacidad para adquirir y aplicar nuevos conocimientos según sea necesario, utilizando estrategias de aprendizaje adecuadas.