Sin categoría

PEO and Student Outcomes – IGE

Compartir publicación

Business Management Engineering

 

 

Educational Objectives Program

 

The educational objectives of the program are defined as the achievements of the graduates during the first years after graduation.

The educational objectives of the Engineering in Business Management program are:
1. Apply their knowledge and management skills in engineering and in the design, creation, management, and innovation of business organizations.
2. Design and innovate administrative structures and processes, meeting the needs of organizations
3. Communicate effectively in your professional environment, using new information technologies in the organization.
4. Integrate, direct and develop work teams for continuous improvement and integral growth of organizations.

 

Student outcomes

Student outcome describe what students are expected to know and be able to do at the time of graduation. These relate to the skills, knowledge and behaviors that students acquire as they progress through the program.

According to the changes in ABET’s definition of the Student Outcomes for BS students, the program of Business Management Engineering at ITA adopted the new set of seven student outcomes defined in the Criteria for Accrediting Engineering Programs; therefore, at the time of graduation, the graduates from the Business Management Engineering program must have:


1. The ability to identify, formulate and solve complex engineering problems by applying engineering, science and math principles.
2. The ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs with consideration of public health, safety and welfare, as well as global, cultural, social, environmental and economic factors.
3. The ability to communicate effectively with a variety of audiences.
4. The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which should consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental and social contexts.
5. The ability to function effectively in a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks and meet objectives
6. The ability to develop and carry out appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
7. Ability to acquire and apply new knowledge as necessary, using appropriate learning strategies.

 

Programa de objetivos educativos

Los objetivos educativos del programa se definen como los logros de los graduados durante los primeros años después de la graduación.

 

Los objetivos educativos del  programa de Ingeniería en Gestión Empresarial son:

  1. Aplicar sus conocimientos y habilidades directivas en la ingeniería y en el diseño, creación, gestión, e innovación de las organizaciones empresariales.
  2. Diseñar e innovar estructuras administrativas y procesos, atendiendo las necesidades de las organizaciones.

3.    Comunicarse efectivamente en su entorno profesional, utilizando las nuevas tecnologías  de la información en la organización.

4.    Integrar, dirigir y desarrollar equipos de trabajo para la mejora continua y el crecimiento integral de las organizaciones.

 

Resultados del estudiante

Los resultados de los estudiantes describen lo que se espera que los estudiantes sepan y puedan hacer al momento de la graduación. Estos se relacionan con las habilidades, conocimientos y comportamientos que los estudiantes adquieren a medida que avanzan en el programa.

1. La capacidad de identificar, formular y resolver problemas complejos de ingeniería aplicando principios de ingeniería, ciencias y matemáticas.

2.  La capacidad de aplicar el diseño de ingeniería para producir soluciones que satisfagan necesidades específicas con consideración de salud pública, seguridad y bienestar, así como factores globales, culturales, sociales, ambientales y económicos

3.  La capacidad de comunicarse efectivamente con una variedad de audiencias.

4.  La capacidad de reconocer las responsabilidades éticas y profesionales en situaciones de ingeniería y hacer juicios informados, que deben considerar el impacto de las soluciones de ingeniería en contextos globales, económicos, ambientales y sociales.

5. La capacidad de funcionar de manera efectiva en un equipo cuyos miembros juntos brindan liderazgo, crean un ambiente colaborativo e inclusivo, establecen metas, planifican tareas y cumplen objetivos

6. La capacidad de desarrollar y llevar a cabo la experimentación apropiada, analizar e interpretar datos, y usar el juicio de ingeniería para sacar conclusiones.

7. Capacidad de adquirir y aplicar nuevos conocimientos según sea necesario, utilizando estrategias de aprendizaje apropiadas.